Cursus Teamdesk

TeamDesk is een database in de cloud. Het omvat tabellen met rijen en kolommen, relaties tussen de tabellen, formulieren om gegevens te tonen en/of te wijzigen, dashboards, lijsten, rapporten en grafieken, documenten en al dan niet automatisch te versturen e-mailberichten. Daarnaast kun je door het instellen van wat simpele regels ook zaken op de achtergrond laten gebeuren.
De toegang wordt geregeld door aan elke gebruiker een naam en een wachtwoord toe te kennen. Elke gebruiker heeft ook een (al dan niet unieke) rol. Deze rol bepaalt welke zaken de gebruiker wel/niet kan toevoegen, zien, wijzigen of verwijderen.

Met Teamdesk is het relatief eenvoudig (ook voor mensen die geen doorgewinterde ICT’er zijn) om zelf een robuuste en goed beveiligde database te maken, waarmee (eventueel een deel van) het bedrijfsproces kan worden geautomatiseerd. Je kunt gebruik maken van één van de vele sjablonen om  een start te maken en dan het sjabloon helemaal naar je eigen had te zetten. EWr zijn standaard oplossingen voor o.a. projectmanagement, cursusmanagement, portfoliobeheer, en nog een paar honderd andere toepassingen. Ook nadat de database in gebruik is genomen kan deze nog vrij gemakkelijk worden aangepast en/of uitgebreid.

Teamdesk heeft twee gezichten: User mode en Setup mode. Je gebruikt het systeem in de User mode. In de Setup mode kun je de structuur van de database en alles wat daarbij hoort aanpassen.

Teamdesk is ook het platform waarop Gilde Zoetermeer haar Relatie Beheer Systeem heeft gebouwd. Voor het adaptief en correctief onderhoud is enige technische kennis van het platform nodig. Die kennis brengen we je bij in een serie van 10 lessen (Via Zoom). Binnenkort gaat de eerste lichting cursisten afzwaaien….

 

Les 01 – Teamdesk in vogelvlucht

Les 02 – Tabellen, rijen en kolommen, import en export

Les 03 – Formules: Opbouw en gebruik

Les 04 – Formulieren: Lay-out en gedrag

Les 05 – Views: Lijsten, rapporten, grafieken en meer

Les 06 – Relaties tussen tabellen: 1-op-veel en veel-op-veel

Les 07 – Rollen, Gebruikers en Dashboards

Les 08 – Sjablonen, Documenten en E-mailsignalering

Les 09 – Regels: Workflow, Gegevensvalidatie, Triggers en Acties

Les 10 – Oefening en evaluatie